Rodinoviny sa stali pevnou súčasťou vašich životov
Rodinoviny

Rodinoviny menia životy seniorov. Ich slová vás chytia za srdce

Rodinoviny sa stali pevnou súčasťou vašich životov. To vy ste ich dušou a prispievate k lepšiemu svetu. Tešíme sa z každého príbehu, z každej odovzdanej stránky. Niekoľko seniorov, ktorým každý mesiac v schránke pristanú Rodinoviny, sme navštívili. Pri kávičke a voňavom koláčiku nám porozprávali príbehy, ktoré chytia za srdce. Ich slová sme zvečnili vo videu.

Kto sú vlastne ľudia, ktorí Rodinoviny dostávajú? My mladí sme často rozlietaní po svete a naši starí rodičia o nás nemajú takmer žiadne správy.

Pán Jaroslav je vdovec, ktorého jediná dcéra žije s rodinou v Prahe. Starší pán si s technológiami nerozumie, každý deň si však v stánku kúpi noviny a číta si o svete. Aké bolo jeho nadšenie, keď si v schránke našiel noviny, venované len jemu! Všetkým susedom ukázal, aký byt má jeho dcéra, ako jeho vnúčik vyrástol a na jednej z fotografii sa našiel aj in sám. Zaspomínal si tak na minuloročný výlet V Prahe, kam ho pozvala jeho rodina. Uhádli ste, tento rok sa chystá opäť!

Pani Helenka je známa folkloristka. Okrem háčkovania, štrikovania a práci v záhradke sa venuje aj spevu v miestnom súbore. Jej rodina síce žije len vo vedľajšom meste, kvôli pandémii si však dávajú pozor a nestretávajú sa tak veľmi, ako by si želali. Keď jej po prvýkrát do schránky prišli Rodinoviny, nevedela si ich prestať pozerať. O mesiac prišli ďalšie a teraz už každý deň netrpezlivo otvára schránku a čaká nový výtlačok.

A kto Rodinoviny posiela? Evka je mladá mamička, jej dcérka Terezka má len niečo vyše roka. S rodinkou sa snažia žiť aktívne, každý víkend sú na výlete a fotia každý krok malej Terezky. Keď sa dozvedela o Rodinovinách, zaujal ju krásny nápad a okamžite si objednala predplatné. Obvolala aj svoje sestry, bratrancov a babka by si dnes bez svojich fotonovín nevedela predstaviť začiatok mesiaca.

Aký je váš príbeh? Prečo ste sa vy rozhodli potešiť seniorov Rodinovinami? Napíšte nám do správy alebo na e-mail a zverejníme aj váš príbeh. Veď vy ste tí, ktorí ukazujú, že Slováci majú veľké srdce.